Alla inlägg den 13 november 2014

Av marie75 - 13 november 2014 15:43

Malmöstad jobbar mycket med Genus i förskoleförvaltningen där jag är anställd... Vi som jobbar inom förskolan lär oss hur vi ska lyfta barnens behov inom och genom genus. Inom andra kommuner verkar det inte självklart att jobba med genus...Nu har ännu en kommun förbjudit en tomte på Lucia... Men efteråt bakar kommunen .... Men snälla låt barnen vara dom , dom är. Individ tänk! Alla likas värde... Vem säger att vi inom förskola - skola ska sätta käppar i hjulen för våra framtida barn? För mig som är genuspilot så finns det räddslor hos de vuxna, och inte hos barnen när vi vuxna ska försöka leda in barnen på ett led, där dom faktiskt känner sig mer annorlunda än någon annan, om barnen måste göra som alla andra, för att passa in..


// Miee

Av marie75 - 13 november 2014 12:51

Idag har vi firar en kär och fin person i mina ögon! Astrid Lindgren har verkligen fått mig att älska många av hennes figurer! Jag vet att vi är en dag tidigare än hennes födelsedag. Imorgon är det hennes dag.... men eftersom vi har många barn som har barnomsorg tis-tors så lägger vi fokus på de pedagogiska dessa dagarna. Tack till alla våra fina barn som va utklädda till deras favorit. Jag blir verkligen tårögd av alla fina barnen här på jobb! Jag har minnst sakt väldens bästa jobb på förskolan att få vara med och påverka barnens grund och bygga en bra grund när barnen en dag står och är redo att lämna oss här och ta steget till skolans värd! För oss är det väldigt viktigt att vi ses varje individ och ger barnen de förutsättningar barnen behöver för att få en sån trygg och stabil utv som möjligt.


Kärlek / Miee

Av marie75 - 13 november 2014 04:12

Något har hänt!!! Och jag vet ärligt talat inte vad som har hänt med min blogg men den har verkligen lockat till sig läsare som en explosion så tickade de igång! 129 läsare på en dag! Det är stort så otroligt stort för mig! Jag tackar alla nya läsare och gamla läsare av hela mitt hjärta! Jag är så tacksam och jag njuter av denna explosion! Tidig morgon och jag borde verkligen sova.... Men det finns tankar som håller mig vaken... Tankar om hur universum jobbar med all sin kärlek till mig! Jag är så tacksam för att universum är med mig på min väg! Jag älskar och jag blir älskad... Jag njuter varje sekund! Tack änglar och guider för denna känslan som är helt underbar!


Nu ska jag föröka sova lite till....

Kärlek till er och tack för att ni finns



Miee

Ovido - Quiz & Flashcards