Alla inlägg under juli 2014

Av marie75 - 31 juli 2014 21:08

Visst är det skönt med kärlek i renaste form. Det är helt underbaraste att ha sex och älska med någon man älskar och vill vara nära 24/7.... Men att få till puzzelbitarna på rätt plats är inte alltid så lätt.. Att hoppa i säng med någon för att man kan är tröttsamt för njutningen är inte den samma. Spänningen är slut innan akten har börjat.. Nej att mötas där och då och bygga sten efter sten.. Ett förtroende och tillit. En trygg och skön känsla som faktiskt blir starkare ju länge tiden går. Att känna hur hjärtat slår när 4 ögon möts.. Att råka snudda vid varandra när man möts och känna hur värmen växer i magen och hjärtat nästan stanna där... Att känna pirret i magen att känna att det nästan blixtar till när blickar möts. Att inte vilja gå hem och stanna kvar där i någons famn... Men förnuftet säger åk hem, för att visa att det är på riktigt denna gången. Att inte förstöra grunden .... Tillit och släppa taget om rädslan och vissa att personen är viktigare än själva sexet.. Det är för mig kärlek i renade form!


Linda-Marie

Av marie75 - 31 juli 2014 18:12

Jag borde inte och ska inte men jag tänker tanken idag och jag vet att tanken är fel signal och fel sätt.. Men ibland kommer tanken trots allt.. Jag ska hem och jorda mig och fylla på med rätt energier igen. Jag är så tacksam för allt men ibland tappar jag tålamodet... Men jag ska tillbaka till grunden och släppa taget om tanken och låta de va som är!


Miee75

Av marie75 - 31 juli 2014 07:45

Fy vilken natt jag har haft... Att vara glutenintolerant är inte kul när det serveras glutenfria pannkakor och jag på kvällen förstår att de måste ha varit med gluten! Min magen har varit ledsen hela natten och jag vaknar med en otrolig känsla av illa månde!


Juli underbara juli.. Du kom på snabb visit... Det blev väldigt mycket skatt och mycket glädje. Några härliga standdagar och ett nytt bonde :) Några härliga kvällar nere på mitt favoritställe Restaurang dala, där jag får frid och känner sinnesro . Tack alla underbara fina människor jag har umgåtts med dessa veckorna. Alla har en speciell plats i mitt hjärta och ni vet hur mycket ni betyder för mig! Ni är kärlek ! Nu tack jag dig kära Juli för denna gången och ser fram emot att möta dig igen om ett år! Du kära Augusti jag öppnar mina armar och omfamnar dig ! För du är hjärtligt välkommen hem till mig! Jag vet att du kommer med kärlek, glädje och lycka till mig ! Jag vet att dessa 4 veckorna kommer bli intensiva och mycket jobb, för nu börjar jag på riktigt ! Jag leer från botten av mitt hjärta och min själ lyser upp som en stjärnhimmel :) Nu kör vi och vänder blad ! Jag är redo !


Fånga dagen / Miee75

Av marie75 - 30 juli 2014 20:55

Godkväll kära ni :) Nu är lägenheten uppsagd! Skön känsla men även lite vemodigt känsla! Skönt och sätta . ! Hade jag kunnat så hade jag redan flyttat in min nya redan denna helgen :) Ni ska bara veta som jag längtar tills jag är på plats :) Ja är så tacksam ! Och jag är så glad ! Tack!

Idag gick jag in och överraskade en vän på hennes jobb! Härligt att se dig idag hjärtat! Tack för att du finns och för att jag får vara din Ängel :) De värmer ska du veta !

I kväll så har jag haft kvalitets tid och byggt nya naglar :) Snyggt blev det :)

Ikväll när jag stod och väntade på bussen så va där två killar som diskuterade om det va hon eller inte, till slut så frågade en av killarna om det är jag som bloggar :) och ja svarade ja . Den andra log och sa jag måste bara få ge dig en kram :) du är grymt snygg och din blogg väcker väldigt mycket känslor :). Tack Alex och Martin. Fortsätt och njut av min blogg :)

Önskar er alla en skön kväll / Miee

Av marie75 - 30 juli 2014 16:38

Som många av er vet så bor jag i Malmö och pendlat igenom stan för att komma till jobb. Varje dag möts jag av människor som sticker fram händerna med texter på svensk eller utländsk med foto på barn eller en mugg med lite mynt i. Under ett medarbetarsamtal i våras lyfte min chef mig genom att säga att jag har ett speciellt öga för svaga, och hon har så rätt . Jag vet att jag inte kan rädda världen och tyvärr ingen av dessa som varje dag kommer till mig med hundvalps ögon. På en vecka möts jag av ca 20 st i Malmö. Vårt samhälle har stannat upp och ingen vill se vad som händer i våra sträder. Idag på Gustav Adolfs torg fanns en väldigt sjuk man som Skulle behöva vård psykiskt som satte skräck i väldigt många på plats och när polisen kom så visste dom vem han va direkt. Var är vårt samhälle på väg?

Miee75

Av marie75 - 30 juli 2014 10:01

Att det är svårt för jag vet att det är lätt att fastna i Sockerfällan , och det är väldigt lätt att stoppa ner dom där chokladen 3 för 30 kr i korgen eller i vagnen i mataffären. Jag har varit där många gånger och det triggar igång den där trötta och hungriga kroppen :) Jag hade stor passion att stoppa fingrarna i chipspåsar och det gick väldigt lätt att tömma denna påsen. Varje dag kom jag hem med en fruktsvärd huvudvärk och kände att min kropp gäste som deg som aldrig blev färdig att kavla ut! Jag tog hjärnan och hjärtat med mig och bestämde att nu fick de bra! Att väga in sig där och då va inget kul med tanken på vad vågen visade. Jag börjar väga min mat till att börja med och för att följa mitt schema och träningen gav resultat. Min kickboxning och zumba tillsammans med simningen gjorde mig väldigt pigg och hungrig och suget efter socker gick över snabbare än jag trodde. Jag tycker inte det är gott med godis länge och min huvudvärk är borta ! Jag vet att du kan precis som jag! Tänk en gång innan du stoppar i det där du inte behöver köpa i affären. Nej jag har inget tråkigt liv! Jag är bara rädd om mitt liv och min kropp! Jag triggas igång av att jag mår bra och inte känner känslan att mina kläder sitter åt och jag har svårt att röra på mig! Pröva du med jag lovar att du lyckas precis som jag! Lycka till :) Miee

Av marie75 - 30 juli 2014 07:14

Godmorgon kära ni. Sovit gott? Idag gör jag slut med glass och allt annat som har intagit min kropp ett tag ,även om jag ändå har hållt en jämn linje och unatt mig så kör jag igång idag! Vågen står på 59,4 denna morgon och jag ska ner 2,4 kg. Ska börja träna igen med försiktighet med tanken på mina knä! Men har redan en plan hur jag ska göra för att inte paja mina knä!


Idag öppnar jag upp och sätter pungt! Luftar och tar nästa steg!

Igår fick jag en väldigt fin kommentar på min blogg! Tack Lina för att du lyfte mig och gillar bloggen! Det värmer verkligen med kommentarer här på bloggen :)

Nu startar jag en ny spännande dag med nya möjligheter med Rick Astly i öronen :)

Önskar er en underbar dag . Fånga dagen / Miee

Av marie75 - 29 juli 2014 21:26

Idag bär jag på en otrolig stark känsla i mitt inre... En längtan.. Att få möta din underbara blick igen ! Du är vacker och jag njuter av att se in i dina vackra ögon.. Om jag hade kunnat så hade jag varit där hos dig 24/7 men du ska veta att du är hos mig ändå 24/7, du finns här i mina tankar och har faktiskt dykt upp många fler gånger än du kan räkna till innan jag tog kontakt med dig igen.


Fick höra att det är näst intill omöjligt att få lägenhet i min gamla hemstad och för mig gick de på 3 veckor! Tack snälla ni som har tipsat mig om diverse sidor och hyresvärdar. Det va min tur att återvända hem nu. Imgorgon lämnar jag min uppsägningslapp till Mkb. Jag sätter verkligen pungt och avslutar väldigt mycket och är verkligen redo för att möta framtiden en gång för alla och hoppas och tror på lycka och sinnesro.

Kärlek / Miee

Ovido - Quiz & Flashcards