Alla inlägg den 3 juli 2014

Av marie75 - 3 juli 2014 21:35

Idag smälte mitt hjärta ordentligt på jobb. Ett barn förklarade att " hen" saknade en anhörig väldigt mycket idag och förklarade väldigt ingående hur stor saknade va. De " hen" talade om va att saknade va väldigt stor trots att " hen" vet att anhöriga kommer varje dag och hämtar och de gick över lite och att de inte va lika stor saknad efter att ha suttit i mitt knä ett tag. Ja älskar veterligen mitt jobb, att få dess små underbara barnen trygg på ett sätt som vi vuxna ska få inom barnomsorgen är för mitt ett otrolig stort pris i mitt hjärta att jag har lyckats med mitt yrke som Barnskötare ,) och där behövs verkligen inga högskolepoäng för att kunna ge trygghet !

Nu är jag på g på riktig och känslan är helt underbar. Jag njuter kan ni tro ;) tack Universum ;)


Sov gott kära ni ..


Miee

Av marie75 - 3 juli 2014 07:20

Godmorgon kära ni. Igår va jag hemma och andades in den där känslan i väldigt mycket. Ett otroligt lugn i själen infinner sig, känslan är underbar och jag njuter av att jag hittat hem igen :) Ja har varit ute på resa och lärt mig otroligt mycket under mina år men nu vet jag att jag är trygg och säker på var jag ska vara. Jag har blivit sårad på vägen och jag vet också att även jag har sårat. Livets väg har varit en hård och lärorik skola. Idag samlar ja på människor som jag har saknat i mitt liv under en lång tid. Jag har varit på villovägar många gånger och fått hårda smällar och jag har gett hårda tillbaka. Men idag handlar de om att förlåt sig själv och andra för de som har varit och se de som lärdomar och erfarenheter. Det finns alltid två sidor av samma händelse och känslan är aldrig fel från någon men samtidigt handlar de om våga chansa och förlåta. Jag har gjort mitt förlåtelse arbete klart och vet idag att jag idag att jag är trygg i kropp och själ. För mig handlar det först och främsta om trygghet och förtroende. Att bygg vidare på stenarna som gör och har gjort grunden så trygg även den har varit upp och ner i känslorna tidigare så är den i balans igen för mig och det handlar om ännu mer trygghet och ännu mer förtroende ingivande trygghet och att känslan i magen och i hjärtat är rätt. Jag är på rätt plats känslomässig och även fysiskt mer och mer och mer.

Miee

Ovido - Quiz & Flashcards