Alla inlägg under mars 2013

Av marie75 - 15 mars 2013 07:08

Godmorgon kära vänner. Hoppas att ni har sovit gott. Idag blir det sängen hela dagen för mig. 39 graders feber och huvudet hänger verkligen inte med idag. Är väldigt yr när jag reser mig upp. Att stanna hemma är inte riktigt min grej men min kropp säger ifrån ordentligt. Tyvärr gör detta att jag måste avboka helgens trevliga händelser, och lyssna på min kropp. Det är ju nu jag måste bevisa för mig själv att min envishet måste stanna upp och bara va.. Lyssna inåt precis som jag säger att ni ska göra.. 05 ringde min kl för att jag ev skulle jobba. Bara genom att öppna mina ögon så förstod jag att min kropp och jag absolut inte ville samma sak.. Jag stoppade tempen i munnen och snabbt förstod jag att min kropp inte orkade med mina planer för dagen. Medan jag låg med tempen i munnen så kollade jag min Fb.. Det som slog mig där idag, blev som en chock och jag blev riktigt arg och uppriktig leden. När jag bodde i Jämtland så pluggade jag till Behsndligsassistent, en av kurserna på samma utb som mig har blivit dömd för utnyttjande av nära anhörig i många år, straffet är riktigt löjligt lågt! Vi är många idag som får avsmak i munnen mot denna personen kan jag säga. De sjuka är att övergreppen hände när vi pluggade tillsammans. Jag blir riktigt upprörd. Tack tjejer som vågade stå på er och berätta. De som gör mig ännu mer upprörd är att straffet är otroligt lågt! Pinsamt att vi har sånt dåligt rättsväsen... Läs på Www.Stoppapedofilerna Wordpress.com. Jag lägger ut adressen för att jag vill uppmärksamma det dålda våldet och de dålda övergreppen i hemmet. Som Behandlingsassistent i grunden så skäms jag idag för min kursare och fd kollegia i den staden vi bodde i och jobbade i. Vi jobbade dock inte på samma ställe men på riktigt gör detta mig jävligt förbannad! Blunda inte för övergreppen! Gå på din känsla och får du konstiga signaler, så agera direkt och gör något åt det ordentligt! Låt det inte få fortsätta. Stå på er där ute i vårt land! Stryrka och Kärkek till er som kämpar mot orättvisan och mot ett väldigt litet och känslolöst rättsväsen// Miee75

Ovido - Quiz & Flashcards