Alla inlägg den 9 juli 2014

Av marie75 - 9 juli 2014 21:16

Idag snurrade det till ordentligt i mitt huvud precis som jag va på väg och svimma av.. Under våran måltid på jobb så tappade ett barn sin gaffel på golvet och jag böjde mig ner sittandes kvar på min stol och då tar barnet ut sin stol och där tjongade jag i huvet och såg verkligt svart och vitt. Som ett bevis så fick jag en ordentlig bula och ett snygg blå färgg! Ja då så att ....Har varit en snabb runda i Trelle idag och hade många spännande samtal och möten den korta stunden ;) Tack för de ;)

Nu jag hänga tvätt sen är det sängen tidigt idag för kl ringde tidigt imorgon igen. Sov gott kära ni och tack till er som jag möte idag ;)

Av marie75 - 9 juli 2014 13:05

Det händer mycket och ibland kan jag bli som ett barn på julafton som väntar och väntar.. Det händer liksom inte så där fort som barnet inom mig vill att saker ska göra. Idag är det delmål ett av många som ska ro i hamn på ett eller annat sätt...

Miee

Av marie75 - 9 juli 2014 07:46

Godmorgon kära ni! Att njuta av livets goda har lärt mig att gräset inte är grönare på andra sidan. Nu i efterhand men en ryggsäck med otroliga erfarenheter inom väldigt tunga bittar i livets karuseller så har det handlat om synen på mig själv först och främst. I mitt jobb inom samtalsmetodik med människo kännare så har jag verkligen lärt mig otrolig mycket. Min bank är inte fyllt med pengar men mitt hjärta är fyllt med respekt och kärlek. Mina yrken har fått mig att förstå att det handlar om kärlek, äkthet, respekt, ödmjukhet och ett öppet sinne! Jag har vandrat långt och har slitit många skor. Jag har möts av hat, svartsjuka osäkerhet, drogmissbruk och totalt misär, sårbarhet och hemlöshet, självmord och utnujan sexuellt, alla dessa stunder jag har möt sårbara människor har jag lärt mig hur gräset växer i andras ögon och hur vi människor är ego och inte ser hur grym värden faktiskt kan vara där och då. Min resa har hållt mig långt utanför ramen och mina yrken präglar mitt inre på värdens yttre syn idag! Jag har skolat om många söndriga barns själar och jag är så tacksam för att jag valde att se de jag såg. Mina erfarenheter handlar idag om att jag har ett mål. Att njuta av stunderna i livskvalitet och fånga livets ögonblick. Leva och framför allt våga vara san mot sig själv.


Kärlek / Linda-Marie

Ovido - Quiz & Flashcards