Alla inlägg den 25 juli 2014

Av marie75 - 25 juli 2014 19:41

Jag vet inte varför vissa människor upplever mig som ett hot,men jag vet att jag sticker ut och jag går min egen väg. Det finns väldigt få människor som känner mig där inne, lågt där inne men desto fler tror att dom gör de. För mig är ingen ett hot utan en erfarenhet och lärdom och jag väljer människor som är äkta som mig, jag har inget behov av att gå runt bland människor som sticker kniven i ryggen på mig och vänder kappan efter vinden. Jag står med fötterna på jorden även om jag är andlig, svävar inte iväg mer än när jag jobbar och jag är grymt duktig på mitt jobb, och stålt över att jag har slagit mig blodig dom gånger jag har behövt kämpa, för är det något jag inte gör så är det att ger upp min dröm. Jag är stark men använder hjärtat i stället för munnen. Jag har en del grodor som hoppar ut men det är väldigt sällan mitt hjärta är tyst. Jag ser på livet med ljuset jag går i kärlek till mig själv och utstrålar kärlek till de som vill ta emot mina energier, och dom som inte vill ha mig i sitt liv låter jag va. Nej detta är ingen kontakt annons ;) Att ljuga gör ju att sanningen blir ännu mer pinsam och det kommer fram till slut. Dessa 7 månaderna har jag gråtit av sorg och av glädje, slagits mot mig själv och tagit tuffa beslut och väldigt självklara i vissa fall. Jag har tränat bort 16 kilo och slutat beteende mig som som en sockerpundare, och lärt mig att livet är vad man gör de till. Att älska livet gör att livet älskar en tillbaka i respekt. Jag har sökt en perfekt partner men har aldrig funnit honom förrän jag nu kommit till insikt i vad jag faktiskt sökt. Mitt liv är och förbli vad jag gör det till och hur jag väljer att se på saker. Hur livet ler åt mig och om jag blir lycklig är faktiskt ett val jag väljer själv, att möta sig själv gör ju också att man vågar möta andra människor ,hur dom än beter sig så har alla människor ett värde men handlingarna och valen i sig kan få en att vilja springa fort som f.n


Miee

Av marie75 - 25 juli 2014 11:05

Oj vad jag funderade denna fm... Hade ett djupt samtal med en nära vän igår eftersom vi lever parallella liv med varandra just nu och vi ventilerade och fick ur oss en hel del. Min slutsats efter vårt samtal igår snurrar som getingar runt mig just nu... Jag har vandrat många gånger på denna vägen och det är här jag känner mig trygg och här jag känner mig hemma. Jag är mognare nu än då... Jag gjorde misstag då men som jag har lärt mig av idag. Efter ha vandrat i cirklar så ror jag åter hem i känslan igen och denna gången för att jag vet vad jag har letat efter och det jag saknat i mitt liv. Jag vet det är så skönt att veta efter så många rundor och krossat hjärta, så vet jag att jag äntligen har hittat hem

/ Linda-Marie

Av marie75 - 25 juli 2014 07:31

Godmorgon kära ni! Igår kväll åkte jag hem efter jobb! Började dock min dag väldigt tigit igår. Att ligga på rygg i soffan en hel kväll utan att somna när jag hade varit igång sedan 5 är ju en konst i sig så jag somnade väldigt gott :) När jag sen vaknade så blev det ett försök att städa av lite i mitt hem men jag kan säga att jag gav upp väldigt snabbt, så svettigt jag blev. Igår blev jag väldigt lockad av Glassbilens glada melodi :) så det blev faktisk glass trots mitt stopp i socker ;) Men det är ju sommar och jag äter ingen annat så detta blev en bra och lagom unna mig själv grej ;) Det är inte de att jag inte unnar mig de jag inte vill ha utan det handlar om att hålla gränsen och inte gå över och tappa kontrollen ,nu när jag har kommit över om ni förstår hur jag menar. Nu ska jag ta tag i dammsugaren och fixa lite innan det blir jobb. Önskar er en underbara dag. Fånga dagen och va rädda om er / Miee

Ovido - Quiz & Flashcards