Alla inlägg under december 2018

Av marie75 - 20 december 2018 07:39

Godmorgon vackra själar

Lucka 20 säger

Släpp inte taget om din styrka . Även om yttervärlden kan skaka om dig i olika situationer så tappa inte din egen centrala punkt i dig själv . Låt ingen, och då menar jag verkligen igen ta makten över ditt lugn , sätt ner foten i de du inte anser passar dig . Ingen ska ta makten över ditt liv . Du bestämmer själv hur vägen ska se ut för dig även om du förändrar vägen pågrund av olika o förutsättningar händelse

Styrka ~miee

Av marie75 - 16 december 2018 09:01

Var tog tiden vägen ? 3:e advent redan

Vintern har gjort sig påmind på en del håll i Sverige och igår i Skåne vaknade vi av en del vitt på marken

Lucka 16 säger . Tar du tillvara på din tid på de sättet du egentligen som du vill . Gör du saker för din egen skull ?

Ljus och kärlek ~Miee

[Bild]

Av marie75 - 15 december 2018 23:01

Jag har ikväll skapat en ny grupp på fb . Efter snart ett års kämpade med Whiplash så vill jag underlätta för oss som lider av WAD . Har du precis som jag råkat ut för en olycka och lider av smärtor , eller känner du någon . Sprid gruppen vidare så att vi kan hjälpa varandra att leva ett drägligt liv med lite sömn och 24/ 7 smärta . Tack för att ni sprider Vidare . Kärlek till er

Av marie75 - 15 december 2018 19:35

För ett antal år sedan satt jag på Bris i deras jourverksamhet . Barnen ringde och va oroliga för att föräldrarna skulle slåss och drick alkohol under julen . Många barn går runt med en orolig känsla av ångest i magen . En ångest att inte kunna väcka sin förälder . Några har en oro att inte våga gå hem . En oro att skolan stänger för jullov . Många går runt och dräller på stan för dom är tryggare där än hemma , ingen saknar att dom e bort ens . Att vara medberoende i sina föräldrars sjukdom är ett stor ansvar ett barn varje dag måste utstå , att ta hand om och sköta om sin förälder . Antigen misshandlad, drogpåverkad eller alkohol påverkad .

Ljus och kärlek Miee

Av marie75 - 15 december 2018 13:37

Lucka 15 är fylld med kärlek . Kärlek till dig själv men även till andra där det handlar om ömsesidigt utbyte av varandra . Låt igen dränera dig på dina energier

Ljus och kärlek ~miee

Av marie75 - 13 december 2018 05:39

Godmorgon vackra själar .

Idag skrider dom fram vitklädda med jus i hår . En och annan tomtenisse finns i bland dom vitas tåg . En stjärna av guld gnistar till . En och annan Pepparkaka ses kan ses i detta långa tåg

Lucka 13 säger . I mörkret finns alltid ett ljus . Ett ljus som står för nya möjligheter och hopp och styrka .

Önskar er en skön Luciadag


Kärlek ~Miee

Av marie75 - 12 december 2018 06:39

Godmorgon vackra själar . Just nu är att många nerver som är lite oroliga för oss med sista tentor , inlärningsuppgifter , betyg som ska fås . Allt är slut spoten . Jag lämnade in mitt sista igår , nu ska jag bara läsa igenom mina kursares uppgifter . Jag pluggar kognitiv terapi med Beroendesjukdomar .

Önskar er en skön dag . Kärlek Miee

Av marie75 - 11 december 2018 06:57

Godmorgon vackra själar

Hemlösheten ökar och i dessa tider , det är kallt ute och alla hemlösa behöver kläder . Skor , sovsäckar , filtar osv
Vill du hjälpa till . Ta och städa ut de du inte vill ha . Ge dina överflödiga saker till alla våra stadsmissioner i vårt land .



Idag sänder jag även healing till alla medberoende människor i vårt land . De finns medberoende grupper att ta kontakt med på olika orter i vårt land

Ljus och styrka ~Miee

Ovido - Quiz & Flashcards