Direktlänk till inlägg 30 juli 2014

Hur?

Av marie75 - 30 juli 2014 16:38

Som många av er vet så bor jag i Malmö och pendlat igenom stan för att komma till jobb. Varje dag möts jag av människor som sticker fram händerna med texter på svensk eller utländsk med foto på barn eller en mugg med lite mynt i. Under ett medarbetarsamtal i våras lyfte min chef mig genom att säga att jag har ett speciellt öga för svaga, och hon har så rätt . Jag vet att jag inte kan rädda världen och tyvärr ingen av dessa som varje dag kommer till mig med hundvalps ögon. På en vecka möts jag av ca 20 st i Malmö. Vårt samhälle har stannat upp och ingen vill se vad som händer i våra sträder. Idag på Gustav Adolfs torg fanns en väldigt sjuk man som Skulle behöva vård psykiskt som satte skräck i väldigt många på plats och när polisen kom så visste dom vem han va direkt. Var är vårt samhälle på väg?

Miee75

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marie75 - 30 januari 2023 10:31


Hej kära ni . Jag har skapar ett nytt Instagram konto , gå gärna in där och följ mig eller ta en titt . Ljus och kärlek ~ Miee75 Amor_fati_vincit heter mitt öppna Instagram konto ...

Av marie75 - 19 februari 2022 21:57

Hej kära ni Tyvärr blev jag uppslukad av Covid en runda igen Frågan har kommit från en del håll ett tag , om jag som medial , kan starta en youtube kanal.. Många vet att jag arbetar på Sierska.se . Jag kommer att uppdatera vecka för vecka...

Av marie75 - 23 januari 2022 10:13


Godmorgon . Rensning av kyl och frys i går. Igår blev det zucchini pizza. Tog och rev ost och tog fram strimlad kalkon , tomatpuré och pizzakrydda . Nu vet jag inte om detta blev gott eftersom jag ff inte har någon smak . Vet inte heller om det lukt...

Av marie75 - 22 januari 2022 09:27

Godmorgon kära ni . Igår sov jag nästan bort hela dagen ? Ja behöver verkligen en energi kick av någonting . Alltså covid tar all min kraft och energi. Igår kväll så kände jag mig så fruktansvärt rastlös , för lite ångest när febern pendlar , ha...

Av marie75 - 20 januari 2022 10:13


Godmorgon kära ni . Ja då kom svaret från 1177 . Du har covid 19 . Åh ja? Skulle varit konstigt annars . Ännu en dag med huvudvärk och feber finns på morgonens agenda redan . Netflix, godmorgon:) Ja har tappat smak och lukt . Idag blev det täcket ...

Ovido - Quiz & Flashcards