Alla inlägg den 16 juni 2014

Av marie75 - 16 juni 2014 22:14

Efter många år så står jag här igen.. Med en trygg grund under mina fötter en grund byggd med rätt stenar. Jag trodde aldrig att jag skulle stå här igen.. Men efter 14 är jag i hamn med mitt beslut att börja ta mig tillbaka hem igen.. Ett beslut som för varje dag blir mer och mer självklart att jag är klart och redo att leta bonde på hemma plan igen..

Mina gamla vänner kommer in precis som dom har funnits här hela livet. Grunden är starkt och vänskapen är äkta! En känsla av att tiden alltid har varit med oss... Är de för att vi har byggt med rätt stenar ifrån början? Jag trodde aldrig att en grund som är byggd för över 32 år sedan skulle vara så otroligt stark. Jag är så tacksam att livet faktiskt får mig att se denna genuina grund och att jag åter igen får möjlighet att vara nära de människor som jag faktiskt har förståt att jag saknat..
Kanske hade vi en speciellt relation många av oss till varandra, kanske är de för att vi bodde i en småstad och alla kände alla och nu möts vi igen och då är grunden redan byggd men de handlar ändå om att ta vid där vi slutade och bygga vidare på den där grunden som faktiskt finns kvar..

Vissa människor har påverkar mer än andra och vissa känslor är helt klart starkare för kärleken alltid har varit starkare, för att vi byggt upp en stark grund tillsammans. Vissa människor har nästan kännts som syskon för att grunden alltid har varit som vänner och inget mer. Att känna rätt känsla i magen efter så många år är ett bevis för mig att jag är på rätt väg i livet, jag och min själ har vandrat klart på vägen och ska landa på hemma plan igen. Ett otroligt lugn och en fantastisk känsla av frid fyller mitt inre med en otrolig kärlek som vaknat till liv i barnet inom mig. Tack universum för att ni ledde mig in på denna vägen efter min långa och slitsamma väg..Nu är det dax :)
Sommaren blommar och livet leder mig in på rätt spå..

Miee

Av marie75 - 16 juni 2014 16:12

Min röst måste villa ännu en gång.. Nu blir det åter igen att vara tyst.. Jag hoppas iallafall på fint väder så jag iallafall kan få ligga på stranden och va tyst..

Idag fick jag ett väldigt chockartat telefonsamtal, jag sänder dig stryka och läkängel och sänder positiva tankar till dig.

Jag fick mig en ordentlig tankeställare efter telefonsamtalet jag fick idag... Så skört livet faktiskt är, man lallar runt i en bubbla och en dag spricker den där bubblan... Livet är för skört för att lägga energier på fel saker.. Att tjafsa och bråka om materiella ting eller vara oens om små bagateller är faktiskt inte lönt.. Kärlek och äkthet är starkt gå på den stigen gör ialla mig renare i tankarna.

Va rädda om er / Miee

Av marie75 - 16 juni 2014 09:27

God förmiddag.. En ny vecka med nya möjligheter ligger framför fötterna åter igen.. Veckorna springer iväg och midsommar knackar på dörren. Älskade sommar, ge oss lite mer värme och ljuvlig vind.. Har i stort sätt varit ute hela helgen och försökt att njuta av sommaren, men sommaren vill inte riktigt släppa in dom varma vindarna iallafall inte där jag har befunnit mig nere vid havet.

Inatt kl 03 vaknade jag att jag hade väldigt ont i mina stämband och idag har jag ingen röst kvar, så i em ska jag träffa min läkare som förhoppningsviss får jag något för min stakars hals.




Önskar er en skön och mysig dag


Miee

Ovido - Quiz & Flashcards