Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av marie75 - 21 oktober 2014 20:29

Bara för att du har ett ettablerat namn så kan man faktiskt inte beete sig hur som helst. Tyvärr finns det glidare över allt.. Och människor som gör allt för att tjäna stora pengar på olika saker men glömmer bort känslan! Antingen har man ingen grund alls för man redan innan bestämt sig för att känslan inte spelar någon roll. Det spelar igen roll hur många utb du har för har du inte känslan me dig då förlorar du till slut. Många utnytjar sina positioner på många sätt och tillslut tappar man förtroendet. Det är dax att de som sitter inne med känslan kommer fram. Tyvärr är det ofta den här känslosamma personen lämnar skutan och går sin egen väg..


Miee

Av marie75 - 21 oktober 2014 15:05

Fick mig ett riktigt uppvaknande för några år sedan. När en fd kollega omkom i en tragisk olycka med hela fam i bilen, pg av en människas okunskap att inte dricka och köra! Detta förstörde mångas liv! Samma kväll dog även en läkare som va på väg hem efter att ha rädda mångas liv i tjänst! Jag fick igår uppleva något som verkligen satte mina tankar på spets! Mina tankar på hur det är att köra bil och hur snabbt de går. För fort går de när olyckan är framme... Reaktionsförmåga och koncentrationen måste vara 100 procents närvaro och ändå kan du möta galningen bakom ratten som du inte är medveten om, förrän du ligger upp och ner i diket eller någon personal ifrån ambulansen måste plocka upp dina kroppsdelar på vägrenen... pg av att någon annan tappat kontrollen över sitt drickande eller knarkade... Använd alltid bilbälte! Knäpp alltid fast dina barn i bilen! Ha inte lösa saker i bilen som kan skada dig! Håll inte på me din mobil när du kör! Ta ansvar och håll hastigheten och avståndet! Förebygg din egen trygghet... För jag lovar att det är fan inte kull att ligga upp och ner i ett dike och inte komma ut...


// Miee

Av marie75 - 21 oktober 2014 05:39

Jag verkligen längtar till julen! Allt bak som ska göras och allt mys som ska planeras. Jag har bestämt mig för att byta ut och göra slut på allt gammalt så nu fyller jag på med nya tomtar och nya saker till jul! Listan har redan fyllts på och påsarna har redan kommit hem med nya nyfikna inneboenden :) Förändrigen är ett faktum!

2015 Du är efter längtad, ser fram emot att få öppna dörren till dig, på många spännande sätt. Många spännande månader att se fram emot. Familjemys och kärlek med nya vänner och ännu mer kärlek. Kan de bli bättre? Bröllop, förlovning och häftiga händelser med pir i magen...


// Miee

Av marie75 - 21 oktober 2014 04:27

Klockan har ringt och jag är genom förkyld med ett huvud som är fyllt av snor och som dunkar som jag vet inte vad! Dax att hoppa upp ur sängen och dra bort täcket och ta mig till Malmö! Idag blir det till att käka panodil! Puss och kram till er! Miee

Ovido - Quiz & Flashcards