Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av marie75 - 13 oktober 2014 21:40

Idag har jag invigt årets jullåtar i mitt nya hem! Det har bankats  med hammaren hela kvällen... Har en grym längtan till jul precis som jag brukar ha :) Skulle kunna julpynta redan nu, men även jag måste låta Hallowen få komma först.... Sen börjar de närma sin i mitt hem för allt mysigt som hör till. Det ska bakas och lagas mat så det sprutar ifrån öronen med pepparkakor och pannacotta och jul mys kan ni tro !


Sov gott kära ni / Miee

Av marie75 - 13 oktober 2014 12:01

Fotbollsvärlden stannar upp och ett otroligt sorgaraebete börjar ta fart. Ännu en klubb har förlorat en san och äkta vän.

Vila i frid Pontus Segerstöm


Fuck Cancer !!!!

Av marie75 - 13 oktober 2014 06:44

Det lovas en riktig vargavinter i år.. Jag som då är en riktig skåning i Jämtland under många år vet på riktigt vad vargavinter betyder. Det är när det  gör ont i näsan när man drar upp snoret och känner hur ont de gör i bihålorna för att jag va ute. Kinderna biter fast i kylan. -22 va varmt när Det hade varit -35 grader på morgonen när det va dax att ta sig till jobb. En sak som vi redan nu kan hjälpa till med om det blir en riktig vinter är som jag skrev förra veckan är när du städar din garderob släng inget! Ge de till stadsmission! När vi jobbade för hemlösas julafton va det en kall vinter även här i Skåne. Tyvärr va de så kall så många hemlösa frös ihjäl den vintern. Så snälla städar ni så tänkt till innan ni kastar kläderna !

Önskar er en skön och härligt Måndag


Carpe diem / Miee

Ovido - Quiz & Flashcards