Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av marie75 - 14 oktober 2014 12:33

Hade jag haft tid att läsa andras bloggar så hade jag gjort de betydligt mer än vad jag gör, men igår snubblade jag över en mammas blogg om en pojke som heter Hampus som kämpar med sin cancer. Tyvärr är det ett laddat vapen för mig som verkligen sätter i gång mina känslor, och det blir ännu mer laddat när det är barn som drabbats av denna sjukdomen. Jag grät otroligt mycket. Att ett litet oskyldigt barn ska genomlida detta är för mig verkligen att tänka till , med orden De finns en mening me allt.... Då sänder jag tillbaka gör det verkligen de? Frågan jag ställer min varför barn ska genomlida denna sjukdomen? Kämpa för att överleva cancers kamp och sen fått ett bakslag, då kroppen inte orkar mer eller att cancern spridit sig ytterligare så att det inte finns mer än att göra och vänta tills kroppen lägger av helt. Min fråga är då, är det inte bättre att cancern tar vid med sin fulla kraft och tar över helt och håller om det ändå i slutet är meningen att cancern ska vinna. Det finns ingen mirakel medicin som kan rädda detta älskade barn och allt lidande och smärt mässigt så ska ingen behöva gå igen detta och inte som barn .Ett litet hopp tänds och sen blir det som marken öppnar sig med en stor mörk grop som alla runtomkring detta lilla oskyldiga barn dras in i.. Jag är andlig och tror på änglar och tror på andligheten men detta förstår jag inte meningen med.. Och tyvärr så är jag inte ensam.



Fuck Cancer!


// Miee

Av marie75 - 14 oktober 2014 05:36

Jag blev riktigt skrämd denna tidiga morgon, av en Tupp! Ja av en tupp! Trodde hjärtat skulle sätta sig i halsgropen! Godmorgon kära ni. Sovit gott? Tack alla kära fina läsare, jag har varit dålig på att dela min blogg men ser att ni är många trotts mitt slarv! De värmer ska ni vet. Jag har gått i tankarna ett tag om jag ska fortsätta och blogg, min tid rinner liksom i väg och de finns så mycket annat som är viktigare än bloggen men samtidig så blir jag så himla glad att ni lägger ner energi på att titta in här varje dag och de inspirerar mig att ta mig tid att fortsätta blogga...


Önskar alla en underbar dag


Carpe diem // Miee

Ovido - Quiz & Flashcards