Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av marie75 - 11 oktober 2014 09:15

Hur är detta möjligt. ..jag förstår inte hur barn som har farit illa och flyttat till fosterfamiljer än en gång lyckas fara illa! Varför brister vi i tillsynen av våra barn? Ja jag säger våra barn när det faktiskt ligger i samhällets ansvar att anmäla fel och brister! Det ligger på kommunerna att följa upp när det blir tokigt och redan där brister de. Träffar jag som barn fel människor inom socialen så kan mitt liv bli ännu värre innan jag kommit i kontakt med just dessa myndigheter. Jag som behandlingsassistent vet att nästintill alla brister i alla våra kommuner i vårt land efter som jag har haft mycket kontakt med socialen i mitt yrke. Nu ska media ännu en gång lyfta bristerna. När ska någon politiker stampa ner och bli tydlig! Jag vet också att många gör ett fantastisk jobb och det finns många trygga familjer som gör mer än allt för sina fosterbarn men tyvärr finns det ändå de som det brister otroligt mycket hos och det får inte briste när det handlar om barn och de ska inte brista.

Va rädda om er.


Carpe diem / Miee

Ovido - Quiz & Flashcards