Alla inlägg under augusti 2014

Av marie75 - 20 augusti 2014 06:48

Att ha barn runt omkring mig varje dag betyder för mig som vuxen att alla barn har samma grund och verktyg. Jag som personal och " fröken" har ett otroligt ansvar men även som privat person som moster och någon gång i livet som Mamma. Att ge barnen rätt verktyg i trygghet och att bli sed är en förutsättning att kunna ta rätt steg i livet, det är tufft och växa upp för våra barn och som Mamma och pappa är det tuff att få tiden att räcka till, därför är det idag viktigt att vi som jobbar med barn håller i rätt verktyg. Många gånger får jag höra att små barn inte förstår men med facit i hand så kan jag säga att de gör dom visst de! Barn lär sig väldigt snabbt hur dom ska bete sig mot oss vuxna beroende på hur vi beter oss mot barnen. Alla barn i mina ögon är lika mycket värda och det handlar om hur jag som vuxen ger rätt förutsättningar till att barnen ska bli trygga och älskade till 100 procent i min värld. Att låta barnen bli självständiga individer med ett ödmjukt hjärta av kärlek till sig själv och livet.

Miee75

Av marie75 - 19 augusti 2014 21:52

Kärleken lyser ifrån en härlig och underbara Regnbåge på en höst himmel i Malmö i kväll. Hur man väljer att tolka denna vackra regnbåge är väl iförsäg hur du tolkar ditt inre.. Eller? Spegelbilden av ditt inre... Har jag rätt eller tänker jag tokigt? Denna veckan går i ett rasande tempo! Och ni kan tro att jag njuter så länge jag kan! De går fort otroligt fort... men jag har otroligt roligt ! Tack underbara ni som jag får vara tillsammans med denna veckan! Skolstart och en spännande vecka med fantastiska kollegier och underbara barn! Jag kan faktiskt inte ha de bättre på mitt jobb!
Jag suger in glädje och njuter av att utv ännu mer som personal . Tack!

Miee75

Av marie75 - 19 augusti 2014 06:04

På våren plantera vi ett frö och med kärlek ifrån solen som har värmt oss under sommaren så har fröer fått liv... Nu är det skörde tid innan snön kommer och gömmer undan kärleken som har fått liv

Miee75

Av marie75 - 17 augusti 2014 19:53

Jag kommer att ta några dagars semester ifrån min blogg.. Det händer så otroligt mycket som inte får plats.. Så därför väljer jag idag att ta ledigt i några dagar. Jag lovar att återkomma med nya fräscha inlägg när tiden är rätt för mig. Håll ut kära ni.. Som ni vet så älskar jag att blogga men tiden drar i mig för mycket just nu och jag behöver rensa lite i mitt inre utan att skriva ner mina inesta tankar..

Kärlek till er och tack för att ni finns

Miee75

Av marie75 - 17 augusti 2014 17:50

Jag har precis avslutat en film som jag ordagrant har gråtit mig igenom.. Känslig? Ja verkligen.. En otrolig historia med ett tänkvärt ämne.. Jag är så där riktigt rödgråten och snörvlar mig fram... Och det gör faktiskt lite ont idag... Tänker på kloka ord ifrån mina vänner ifrån igår.. Tänk så rätt dom har och därför undrar jag nu varför de gör ont.. Igår fick jag till mig att jag ska växla väg och det finns faktiskt två sätt att se på saker och frågan är ...... Hur jag väljer att se på växlingen det enda jag vet är de jag vet...


Miee75

Av marie75 - 17 augusti 2014 15:52

Att känna saknad efter någon kan vara väldigt tung.. Många sitter inne med en känsla av att personen man saknar ändå är där. Har du prövat att fånga anden någon gång? Känn in och fånga ögonblicket.. Som en såpbubbla fångar du anden och stoppar känslan i ditt hjärta.. Och håll den där.. Tack med att forma dina händer till ett hjärta och jag lovar att änglarna alltid stannar kvar i dig

Tankens kraft hjälper dig


Linda-Marie

Av marie75 - 17 augusti 2014 09:02

Oj.... Vilken underbar sommar jag har haft tillsammans med er alla underbara vänner! Ni är gryma och jag har njutit av varje stund jag har fått tillbringa tillsammans me er! Tack för mycket skatt och glädje! Kvällen igår va på topp och vi hade verkligen trevligt! Tack underbara ni!

Denna sommaren har verkligen gått i vänskapens tecken med mycket kärlek och glädje! Jag är så tacksam för att jag har så fantastiskt fina människor i mitt liv! Tack underbara ni!

Önskar er alla en skön och mysigt dag / Miee75

Av marie75 - 16 augusti 2014 14:53

Ikväll blir det räk och kräft mys! Sista bjudningen innan flytten! Det är nära nu! Pajerna står i ugnen och vinet är på kylig! Min diskmaskin är i sönder men det är en värdslig sak :) Idag va jag på systemet och visade leg, om det va för att han flörtade eller för att han faktiskt ville se mitt leg spelar faktiskt ingen roll :) Jag vissade de iallafall :)

Önskar en skön lördag. Vi ses i natt vimlet i Malmö :)


Kärlek till er ;)

Ovido - Quiz & Flashcards