Alla inlägg den 23 augusti 2014

Av marie75 - 23 augusti 2014 16:16

Oj vilket tokigt system vi har! Jag som patient blir nästan rädd för hur det går till på akuten.. Här har ni min dag!


som ni vet så tränar jag och älskar min träning och av någon anledning så har jag går och dragit på mig en otrolig smärta i min ena fot.. I måndags börjar detta och jag bestämde att jag skulle hoppa över min träning på kvällen. Smärtan har tyvärr ökat på hela veckan och jag har väntat ut läkningen som tyvärr blev fel resultat... Igår kväll så kunde jag nästan inte ta några steg alls efter bowlingen. I natt va smärtan över gränsen med tårar bara genom att ligga stilla med min pulserande fot.. Imorse ringde jag 1177 som hänvisade mig till jour akuten.. Där började min resa i dag... Jag blev inskriven och fick långt om länge träffa en sköterska, en nonchalant sådan tyvärr. Hon tyckte näst intill att de va onödigt att jag va där. Ja förklarade att min Smärta inte är normal på en vanlig stukning. Hon ville att jag skulle åka hem och ta panodil. Jag är väldigt bestämd och känner igen min kropps signaler och med min kunskap som massör så vet jag att detta går inte, så jag krävde att träffa läkaren. Läkaren kommer in och konstatera väldigt snabbt att jag har en fraktur! Och vill ha röntgen plåtar på min fot.. Jag fick fel vägbeskrivning till röntgen för den vanliga ingången är stängd under helgen.. Jag fick själv jaga till mig ett par kryckor eftersom jag skulle ta mig till röntgen... Efter röntgen skulle jag tillbaka till akuten och få besked på mina plåtar... Och fick sätta mig sist i kö... Men snälla vad händer? Är det meningen att man ska sitta i väntrummet i 2 timmar för att få reda på sitt svar? ! Jag fick iallafall reda på att det är en stressfraktur pg av min träning och nu är det tränings fritt i 4-6 veckor...

Miee75

Ovido - Quiz & Flashcards