Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av marie75 - 8 augusti 2014 22:47

Det finns väldigt mycket att vara tacksam för så därför säger jag TACK !!

Av marie75 - 8 augusti 2014 16:38

Jag tar semester denna helgen ifrån väldigt mycket kan jag säga... Det har varit väldigt mycket energier på väldigt mycket och som kvinna innan mens :) så är det skönt att gå in där och stanna tiden och lyssna in.. Andas och hitta det där extra igen.. Det är lätt att tappa fotfästet i den där grunden som jag är så noga med att förmedla till er läsare och till er jag vägleder. Denna helgen vägleder jag mig själv och tar och går in i min själ och lyssnar. Jordar mig och njuter av meditation. Jag kommer att blogga och ev också ha en gästbloggare denna helgen :) önskar er skön kväll / Miee

Av marie75 - 8 augusti 2014 12:07

Det gör ont, det gör så ont att maktens våld tar över... Att våldet går i överstyr och till och med mördar någon... Frågan jag ställer mig är, varför går det runt barn med vapen på sig. Hur grym har vi gjort våran värld som gör att dagens framtid går runt med en otroliga skrämmande känslor och rädslor så att dagen ungdomar måste gå beväpnade 2014 i vårt land Sverige! Hur är det möjligt? Vad händer i vårt samhälle när våra små underbara trollungar vi skolar in på Malmöstads förskolor eller skolor inte känner sig trygga? Vad händer på vägen, och alla ungdomar jag träffat i behandlings syfte. Hur och varför hamnar dom snett? Vem fel är det och mitt svar är Allas ! Alla tillsammans har ett gemensamt ansvar att ge trygghet och kärlek och framför allt lyssna. Myndigheter, sjukvården socialen, arbeteförmedligen, kommunen osv osv men även vi som privat personer att gripa in innan det är försent... Och tyvärr va det alldeles för sent här, eftersom en 17 pojke blev mördat på en skola några dagar innan skolan börjar igen... Många fråge tecken och inga svar.... / Limhamn 8/8-2014

Av marie75 - 8 augusti 2014 07:13

Dina föreläsningar har öppnat mitt inre ljus och dina böcker har verkligen inspererat mig ! Du fick mitt gå till mitt inre hus. Nu inspereras andra av mig och jag vet att detta bara är bara början på en lång och härlig resa i mitt coach. Så tack snälla Kaj Pollak och stort tack till dig Torkild Sköld för att du fyllde på med det där sista som gjorde att jag vågde ta det där sista steget :)

Av marie75 - 8 augusti 2014 06:32

Följer du ett speciellt mönster i ditt liv? Om du ser dig omkring har ni hela din familj följt samma regler då, eller du är den som sticker ut mest av alla? Håller du på att bryta regelverket och trenderna? Håller du dig innan för en viss ram, och vågar inte riktigt ta det där stora steget? Byt stig och mönster och bryt dig loss, du är alltid viktigare än den där historian av trender och njut av ditt eget liv. Lösenordet bär du på i ditt hjärta om du lyssnar inåt så hittar du svaret på vem är " JAG"
Lycka till på din resa / Miee

Ovido - Quiz & Flashcards