Alla inlägg den 24 augusti 2014

Av marie75 - 24 augusti 2014 22:59

Himlen är förlångt borta från mig och idag fattas du mig! Älskade Björne. Jag är så glad att jag fick tillbringa tid tillsammans me dig innan du blev sjuk
Älskar dig för evigt


Puss...

Av marie75 - 24 augusti 2014 20:26

Denna veckan har rullat på med jobb och härliga möten.. Det har varit en intensiv vecka med lite sömn men ännu mer glädje och energier. Tack till alla som jag har träffar i jobb ärenden. Har faktiskt varit väldigt mycket fokus på jobb denna veckan. Nu laddar jag om med en fot som pulserar men som ska jobba imorgon trots en stessfraktur. På tisdag ska jag göra ett arbetsprov :) ser verkligen fram emot de och sen är det semester mys och fokus på helt andra saker. Önskar er en skön kväll och jag passar på att säga godnatt och sov gott

/ Miee

Av marie75 - 24 augusti 2014 16:16

Denna sommaren har verkligen fått sitt namn till underbar. Jag är så tacksam för allt som hänt ! Jag är så tacksam så det finns inga ord i universum hur tacksam jag är! Jag tackar verkligen för att jag kom till insikt och jag tackar verkligen för att jag vågade öppna upp och följa stegen på stigen. Jag tackar av hela mitt hjärta att jag på ett väldigt lättsamt sätt fick en lägenhet utan att leta efter ett bonde... Jag tackar för att jag är stark och modig och vågar vara ärligt och trygg. Jag tackar för att jag är älskad för min egen skull och för att jag vågar älska andra för deras skull... För älskar är precis de jag gör...

Miee

Av marie75 - 24 augusti 2014 08:14

Godmorgon kära ni! sovit gott? Hur mås det denna söndag morgon ?

Som liten fick jag en hisoria berättad till mig och nu i veckan dök den upp igen i förskoleklassen jag har jobbat i.. Jag tänkte ta mig friheten och dela den med er här denna lite tidiga morgon..

Vi har alla ett hjärta som är utan sår och utan skrynklor när vi föddas... Men för varje gång någon säger något elakt eller gör något elakt så krymper hjärtat och blir mindre och utvecklar skrynklor och dessa kommer alltid påverka oss igenom livet. Min kollegia tog fram ett vanligt papper och gjorde detta till en boll sen skulle barnen se om bollen, gick att utveckla till ett slätt papper igen.. Och vi konstaterade att skadan är redan skedd. Hur många förlåt spelar faktiskt igen roll för Skadan har redan satt ett spår. De jag vill ha sagt med detta är att vi SKA vara rädda om varandra. Vi ska tänka till innan vi slänger ut dom där grodorna ifrån munnen. Att bli riktigt arg och kasta ut dom där hat orden som känns så rätt att säga där och då... Ska vänta... Ta det lugn och sätt dig ner och prata i lugn och ro.. Det känns faktiskt mycket bättre att kunna prata istället för att skrika och börja bråka. Kan ni inte prata med varandra i stundens hetta så vänta en stund tills ni känner er lugna. Istället för att gå igång på något och brusa upp så tänk till varför reagerar jag som jag gör... Att slippa ha dessa hetsiga diskutioerna gör ju att man faktiskt inte blir sårad själv. Det gör ju fanatiskt att man hittat ett sätt att kommunicera utan bråk och skrik.. Och har ni tänkt på en sak... Barn gör inte som vi säger utan som vi gör.. Och tänkte vi till så möts våra små liv att trygghet och ett öppet sinne och med en säkerhet att våga och jag tror att självkänslan ökat och framför allt kärleken. Det finns olika sätt att förmedla saker utan Hat ! För HAT födder HAT och KÄLEK födder KÄRLEK så det borde faktiskt inte vara så svårt att välja väg. Eller?


Kärlek / Miee

Ovido - Quiz & Flashcards