Direktlänk till inlägg 24 augusti 2014

Ett hjärta.....

Av marie75 - 24 augusti 2014 08:14

Godmorgon kära ni! sovit gott? Hur mås det denna söndag morgon ?

Som liten fick jag en hisoria berättad till mig och nu i veckan dök den upp igen i förskoleklassen jag har jobbat i.. Jag tänkte ta mig friheten och dela den med er här denna lite tidiga morgon..

Vi har alla ett hjärta som är utan sår och utan skrynklor när vi föddas... Men för varje gång någon säger något elakt eller gör något elakt så krymper hjärtat och blir mindre och utvecklar skrynklor och dessa kommer alltid påverka oss igenom livet. Min kollegia tog fram ett vanligt papper och gjorde detta till en boll sen skulle barnen se om bollen, gick att utveckla till ett slätt papper igen.. Och vi konstaterade att skadan är redan skedd. Hur många förlåt spelar faktiskt igen roll för Skadan har redan satt ett spår. De jag vill ha sagt med detta är att vi SKA vara rädda om varandra. Vi ska tänka till innan vi slänger ut dom där grodorna ifrån munnen. Att bli riktigt arg och kasta ut dom där hat orden som känns så rätt att säga där och då... Ska vänta... Ta det lugn och sätt dig ner och prata i lugn och ro.. Det känns faktiskt mycket bättre att kunna prata istället för att skrika och börja bråka. Kan ni inte prata med varandra i stundens hetta så vänta en stund tills ni känner er lugna. Istället för att gå igång på något och brusa upp så tänk till varför reagerar jag som jag gör... Att slippa ha dessa hetsiga diskutioerna gör ju att man faktiskt inte blir sårad själv. Det gör ju fanatiskt att man hittat ett sätt att kommunicera utan bråk och skrik.. Och har ni tänkt på en sak... Barn gör inte som vi säger utan som vi gör.. Och tänkte vi till så möts våra små liv att trygghet och ett öppet sinne och med en säkerhet att våga och jag tror att självkänslan ökat och framför allt kärleken. Det finns olika sätt att förmedla saker utan Hat ! För HAT födder HAT och KÄLEK födder KÄRLEK så det borde faktiskt inte vara så svårt att välja väg. Eller?


Kärlek / Miee

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marie75 - 30 januari 2023 10:31


Hej kära ni . Jag har skapar ett nytt Instagram konto , gå gärna in där och följ mig eller ta en titt . Ljus och kärlek ~ Miee75 Amor_fati_vincit heter mitt öppna Instagram konto ...

Av marie75 - 19 februari 2022 21:57

Hej kära ni Tyvärr blev jag uppslukad av Covid en runda igen Frågan har kommit från en del håll ett tag , om jag som medial , kan starta en youtube kanal.. Många vet att jag arbetar på Sierska.se . Jag kommer att uppdatera vecka för vecka...

Av marie75 - 23 januari 2022 10:13


Godmorgon . Rensning av kyl och frys i går. Igår blev det zucchini pizza. Tog och rev ost och tog fram strimlad kalkon , tomatpuré och pizzakrydda . Nu vet jag inte om detta blev gott eftersom jag ff inte har någon smak . Vet inte heller om det lukt...

Av marie75 - 22 januari 2022 09:27

Godmorgon kära ni . Igår sov jag nästan bort hela dagen ? Ja behöver verkligen en energi kick av någonting . Alltså covid tar all min kraft och energi. Igår kväll så kände jag mig så fruktansvärt rastlös , för lite ångest när febern pendlar , ha...

Av marie75 - 20 januari 2022 10:13


Godmorgon kära ni . Ja då kom svaret från 1177 . Du har covid 19 . Åh ja? Skulle varit konstigt annars . Ännu en dag med huvudvärk och feber finns på morgonens agenda redan . Netflix, godmorgon:) Ja har tappat smak och lukt . Idag blev det täcket ...

Ovido - Quiz & Flashcards