Alla inlägg den 20 augusti 2014

Av marie75 - 20 augusti 2014 20:56

I veckan fick jag ett handskrivet brev med en inbjudan till personlig Workshop som dessutom va gratis och som många av er så jobbar jag med personlig utv hela tiden och coachar även andra i personlig utv på olika sätt. Jag blev så himla glad men även väldigt fundersam, eftersom någon faktiskt visste min adress och mitt namn! Det visade sig att detta brev kommer från sekt och syftet i deras mening förmodligen inte har med personlig utv på samma sätt som mig. Jag har styrka att hålla mig ifrån dessa små luriga över trevliga människor, men snälla ni se upp med vem som kontaktar er på olika sätt. Jag har aldrig haft något samarbete med dessa människor och jag varnar er, va rädda om er! Kärlek till er

Miee75

Av marie75 - 20 augusti 2014 19:47

Hösten i Malmö har verkligen bitit tag i mina kinder i dag och lekt i mitt hår! Händerna skulle faktiskt behöva ett par varma vantar och en MFF mössa på ner dragen vid öronen hade inte varit fel 6 imorse... Jag hoppas att det vänder så att även jag får möjlighet att njuta lite nere vid havet på min semester. Nu är det inte många jobbdagarna kvar.. Kalendern är nästan tom! Och ska faktiskt så få va... Jag ska njuta av min tid men har ändå viktiga saker som jag ska ro i land och de känns så skönt att lägga fokus där just nu, men jag hoppas att havet ger mig tid att få njuta av sol och värme.

Nu kryper jag in under en skön filt i soffan och ber en stilla bön om att jag slipper åka till akuten med en väldigt smärtsam fot. / Miee75

Av marie75 - 20 augusti 2014 06:48

Att ha barn runt omkring mig varje dag betyder för mig som vuxen att alla barn har samma grund och verktyg. Jag som personal och " fröken" har ett otroligt ansvar men även som privat person som moster och någon gång i livet som Mamma. Att ge barnen rätt verktyg i trygghet och att bli sed är en förutsättning att kunna ta rätt steg i livet, det är tufft och växa upp för våra barn och som Mamma och pappa är det tuff att få tiden att räcka till, därför är det idag viktigt att vi som jobbar med barn håller i rätt verktyg. Många gånger får jag höra att små barn inte förstår men med facit i hand så kan jag säga att de gör dom visst de! Barn lär sig väldigt snabbt hur dom ska bete sig mot oss vuxna beroende på hur vi beter oss mot barnen. Alla barn i mina ögon är lika mycket värda och det handlar om hur jag som vuxen ger rätt förutsättningar till att barnen ska bli trygga och älskade till 100 procent i min värld. Att låta barnen bli självständiga individer med ett ödmjukt hjärta av kärlek till sig själv och livet.

Miee75

Ovido - Quiz & Flashcards