Alla inlägg under januari 2015

Av marie75 - 8 januari 2015 08:30

Jag vankar med värdens största leende :) Andevärden jobbar hårt nu :) så starkt.. Tack för känslan :) jag njuter :)

Sovit gott? Jag har sovit som en prinsessa :) och jag har definitivt inte sovit i min egen säng i natt :) så pirrigt .. Vilket starkt möte.. Tack Andevärden för att jag får uppleva detta samspel! Jag känner dig så starkt!

Nu ska jag försöka komma tillbaka till mig själv efter nattens upplevelser och få fokus på vad jag ska göra idag.. Men jag tror att jag stannar kvar och njuter en stund till :)


Fick denna sången till mig.. Och va bara tvungen att dela den här efter min andliga upplevelse..


Önskar er all en underbara dag...Fånga dagen :) kärlek till er...

Miee



"Anywhere For You"

We can rewrite the story
Tonight we're forever young
Yeah, tonight we're forever young

Through the pain and the heartaches
There's still love for everyone
There's still love for everyone

Hey, would you believe me if I said
We are here for a reason
Now this is our life
This is what counts
This is for us
I would go anywhere for you
I would go anywhere for you, yeah
I would go anywhere for you, yeah

Heaven knows you're a dreamer
Don't hide it from anyone
Don't hide it from anyone

Never doubt what you're made of
There's a hero in everyone
There's a hero in everyone

Hey, would you believe me if I said
We are here for a reason
Now this is our life
This is what counts
This is for us
I would go anywhere for you
I would go anywhere for you, yeah
I would go anywhere for you, yeah
I would go anywhere for you, yeah

Hold on tonight, for us,
I would go anywhere for you, yeah
I would go anywhere for you, yeah




Av marie75 - 8 januari 2015 01:24

Oj tiden sprang ifrån mig idag.. Känns som jag har sutit i telefon nästan hela dagen .. Jag har ringt viktiga samtal .. Skulle gå iväg och fixa en hel del i stan idag.. Men tyvärr så orkade inte min Heffaklump ta sig ner till stan.. Ska svälja en ny tab nu innan jag ska krypa ner och sova.. Det har varit en väldigt andlig dag här.. Jag har känt in en varm känsla i magen.. En närhet som har varit otroligt stark... Jag njuter av de andliga samspelet..

Tack .....



Om ett par timmar så startar vårterminen 2015! Som pedagog så är det alltid lika spännande att möta våren.. Den bästa perioden för oss pedagoger.. Att vara ute och vara fysisk.. Och möta våren.. Ni kan tro att jag tok längstar till mitt nya jobb och mitt nya uppdrag.. Ser verkligen fram emot att möta mitt nya arbetslag.. Att börja jobba med strukturen igen..


Nu lyfter jag på täcket och kryper ner.. Sov gott .. Natti natti.. Dröm sött...


Tack för ännu en dag här i min blogg..

// Miee

Av marie75 - 7 januari 2015 17:37

Så då fick jag då äntligen svar på mina bilder som har dykt upp i mitt huvud.. Första gången jag va i side i Turkiet så hållt jag på att drunkna... men räddades utan fara.. Jag drogs med i en stark våg och hamnade i ett hav av skum.. Jag känner paniken av att drunka... Nu har ett medium känt in tidigare liv händelse och upplevelsen va klockren.. Jag förstår samspelet och kärleken som jag känner i dag fysiskt. Jag förstår också vad just side vill säga till mig efter läsningen från tidigare liv.. Det är faktiskt skönt och få de bekräftat. Jag misste min min man och mitt barn i en drunkningsolycka.. Det finns en stark kärlek idag fysiskt till detta barnet som jag inte har kunnat sätta fingrarna på men som jag nu förstår... Ett samspel som bara finns mellan två värdar ... Jag är så tacksam att jag får äran att få lära känna dig igen.. Tack du underbara för att vi förstår varandra.. Och att jag får äran att få lära känna dig igen. Tack för en hel dag tillsammans med dig , fast du tyckte att filmen va en tjefilm :)


// Miee

Av marie75 - 7 januari 2015 13:01

Tack kära ni som läste min blogg i går! 105 läsare.. Och 370 sökningar på Miee75 på en dag! Tack för ett vissade intresse.. Det värmer och det är tydligen bra att vara ärlig :) Tack .. Kärlek till er.. Vi hörs lite senare.. Sänder lite sol ljus ifrån en klarblå himmel med en stålade vacker sol! Våren du är så hjärtligt välkommen :)

Av marie75 - 7 januari 2015 09:06

Godmorgon kära ni... Sovit gott? Jag hade en riktigt slappe dag igår.. Släppte taget om väldigt mycket inombords... De känns så gött och veta att min fot mår bra... Jag är så tacksam ... Det är faktiskt svårt att förstå att jag har så otroligt bra läkningsprocess men jag tackar ödmjukast för att min kropp gör ett fantastiskt jobb... De gick väldigt fort sist jag blev op i mitt knä och jag va tillbaka efter 3 veckor... Ordningen är i vilket fall som hälst återställd ! Nu väntar jag på att tiden ska dimpa ner så jag vet när jag ska ta gipset och träffa sjukgymnasten.. Ska bli så underbart skönt att komma igång me min fysiska träning.. Som jag sagt tidigare så längtar jag grymt mycket.. Ställde mig på vågen igår.. Och jag är så grymt stolt att jag håller min gräns.. Jag har verkligen hållt mitt löfte och stoppar väldigt sällan i mig dessa sockerpundare grejor :) Nu när jag ska börja jobba så kommer även min rutin in kring maten på riktigt igen.. Jag äter bra nu men vet att jag kan ännu bättre än vad jag gör idag, men när träningen är igång så är det full fokus igen..

Dagen är full av saker som jag är på väg till och det är mycket praktiskt som ska fixas... Har förstått att de har snöat på en del platser i Skåne i natt och som ni vet så älskar jag snö.. Men jag är så tacksam att snön inte har landat här i natt..
Det hade faktiskt varit mysigt att få lite snö efter mitt gips är borta så jag kan få leka av mig :) tillsammans med alla fantastiska barn som jag har runt mig både som pedagog och privat.. Snöbollskrig :) mellan barnsliga vuxna :)


Önskar er alla en underbar dag..

Va rädda om er.. Fånga dagen

Kärlek föder kärlek


Miee

Av marie75 - 6 januari 2015 23:48

De snurrar i mitt huvud.. Och jag åter kommer till vad som egentligen hände.. den där 21 dec.. Vaknar tidigt och vi körde till Malmö.. Vi skiljdes åt på Ikeas parkering och killarna körde iväg.. Jag skulle klippas och ger mig iväg till min underbara vän och vi hade en väldigt mysig fm tillsammans.. Och jag blev precis lika nöjd som alltid.. När jag va klar så va killarna me klara.. Så det blev en väldigt mysig stund på Ikea men massa mys.. På kvällen åker vi ut till kusinerna och fortsätter att mysa där.. Pepparkakshusbygge och pyssel mys och Taro dragningar :)

Jag hant inte ens bli rädd.. Jag kommer bara ihåg att jag rullar och tuppar av.. Vaknar igen att jag rullar igen... Och tuppar av... Vaknar till och känner att blodet rinner i ansiktet... Hur jag hamnar på sängen vet jag inte.. Jag hör bara herre gud hur ser du ut.. Vad händer.. Jag minns inte så mycket... Jag minns att min vän ringer ambulans och att jag svarar i min telefon... Och jag känner att jag inte har kontroll över min kropp som skakar.. Jag mår illa så fruktansvärt illa... Nackkragen på och syrgas masken på.. Jag hör inte och känns inte som det är jag.. Känns som jag är borta.. Jag hinner inte ens bli rädd.. Chocken tar över.. Men jag är otroligt trygg.. Jag är trygg av att veta att du ska följa med mig till sjukhuset.. Jag låter dig ta över ansvar och jag fullständigt litar på din styrka.. Du blir min styrka och jag är trygg i de.. Tack för att du fanns där och höll min hand och tog hand om mig.. Jag är stolt över dig..

Nu säger jag god natt och sov gott.. // Linda-marie

Av marie75 - 6 januari 2015 20:59

Att blotta sina känslor kräver ett mod.. Och modet kräver styrka.. Styrkan kräver äkthet och ett hjärta som vågar skriva sina ord.. Jag klär av mig naken när jag blottar mina känslor och delar dessa här i min blogg.. Jag väljer att vara äkta och gå på min känsla som ibland har fått mig att inse att vägen ändras.. Mitt inre har slagits i bitar.. Och min lärdom har fått mig att inse att jag aldrig komma hit här jag står idag! Utan denna erfarenheten.. Planerna har byt färg och form.. Jag har byt ut människor i mitt liv för att mina val har förändras och personerna har varit fel för mig och jag har varit fel för dessa.. Men de betyder inte för mig att jag sätter mig ner och deppar ihopa... Utan hoppar på nästa tåg i erfarenheter och gå vidare med ännu stöttre insikt.. Och ännu mer säkerhet på hur min plan skulle se ut.. Att människor utifrån kommer och fullständigt slår i sönder en plan som va klar för mig, eftersom jag hade bestämt en annan väg.. Fick mig att vakna.. Det finns så mycket mer än de som alltid skriva i min blogg, bara en del av min vardag får plats i min blogg och jag har förstått efter dagens kommentar att många er känner igen sig i dettas livspuzzel. Jag har slutar att söka efter några svar.. Jag hade slutat att ens försöka och följde min plan som jag dock inte har skrivit något om, eftersom resan va väldigt känslig att skiva om, men min tanke va att dela med mig av den när den va i gång.. Nu va det inte meningen att jag skulle göra den resan själv... Och jag tack ödmjukast för de.. Jag tackar för insikter och för kärlek och vänskap som tog över och förde mig hit..


Tack för idag kära läsare.. 92 st bara idag när tittade för en stund sedan.. Tack för visat intresse för min blogg.. Tack för att ni lyfter mig och ifråga sätter mitt sätt att utrycka mig här.. En lärdom rikare...

Kärlek till er och tack för att ni finns! // Miee

Av marie75 - 6 januari 2015 18:44

Tack snälla ni för alla kommentarer idag här på min blogg.. Dock blev jag lite fundersam på din kommentarer kära Marie.. Jag vet att många av er har läst mina blogg länge.. Men en ska ni veta.. Att allt som skriva här är äkta.. Jag är äkta rakt igenom.. Jag vet att ni som läste min blogg för tre år sedan kan tycka att ni känner igen er i vissa saker.. Men vissa resor upprepar sig i mitt liv, men med en helt annan innebörd nu än vad jag upplevde då.. Mina resor har varit grymt jobbiga och slitsamma men de gör ju faktiskt att jag idag vet ännu mer vad som känns rätt idag.. Jag har bestämt olika resor och olika beslut beroende på hur resorna har blivit.. Jag har alltid levt med tron att livet har en mening och att ödet styr.... Mitt öde har dock förändras på vägen ett par gånger... Det har varit otroligt slitsamt och otroligt jobbigt att ta mig igenom mycket skit... Men jag har borstat bort de och löst problemen som har dykt på .. Som bloggaren har jag valt att dela med mig av min skit och lycka till er.. Jag har verkligen vänt blad och möts av människor mer kärlek. Jag är äkta och har valt att vara äkta...


// Miee

Ovido - Quiz & Flashcards