Alla inlägg den 6 januari 2015

Av marie75 - 6 januari 2015 23:48

De snurrar i mitt huvud.. Och jag åter kommer till vad som egentligen hände.. den där 21 dec.. Vaknar tidigt och vi körde till Malmö.. Vi skiljdes åt på Ikeas parkering och killarna körde iväg.. Jag skulle klippas och ger mig iväg till min underbara vän och vi hade en väldigt mysig fm tillsammans.. Och jag blev precis lika nöjd som alltid.. När jag va klar så va killarna me klara.. Så det blev en väldigt mysig stund på Ikea men massa mys.. På kvällen åker vi ut till kusinerna och fortsätter att mysa där.. Pepparkakshusbygge och pyssel mys och Taro dragningar :)

Jag hant inte ens bli rädd.. Jag kommer bara ihåg att jag rullar och tuppar av.. Vaknar igen att jag rullar igen... Och tuppar av... Vaknar till och känner att blodet rinner i ansiktet... Hur jag hamnar på sängen vet jag inte.. Jag hör bara herre gud hur ser du ut.. Vad händer.. Jag minns inte så mycket... Jag minns att min vän ringer ambulans och att jag svarar i min telefon... Och jag känner att jag inte har kontroll över min kropp som skakar.. Jag mår illa så fruktansvärt illa... Nackkragen på och syrgas masken på.. Jag hör inte och känns inte som det är jag.. Känns som jag är borta.. Jag hinner inte ens bli rädd.. Chocken tar över.. Men jag är otroligt trygg.. Jag är trygg av att veta att du ska följa med mig till sjukhuset.. Jag låter dig ta över ansvar och jag fullständigt litar på din styrka.. Du blir min styrka och jag är trygg i de.. Tack för att du fanns där och höll min hand och tog hand om mig.. Jag är stolt över dig..

Nu säger jag god natt och sov gott.. // Linda-marie

Av marie75 - 6 januari 2015 20:59

Att blotta sina känslor kräver ett mod.. Och modet kräver styrka.. Styrkan kräver äkthet och ett hjärta som vågar skriva sina ord.. Jag klär av mig naken när jag blottar mina känslor och delar dessa här i min blogg.. Jag väljer att vara äkta och gå på min känsla som ibland har fått mig att inse att vägen ändras.. Mitt inre har slagits i bitar.. Och min lärdom har fått mig att inse att jag aldrig komma hit här jag står idag! Utan denna erfarenheten.. Planerna har byt färg och form.. Jag har byt ut människor i mitt liv för att mina val har förändras och personerna har varit fel för mig och jag har varit fel för dessa.. Men de betyder inte för mig att jag sätter mig ner och deppar ihopa... Utan hoppar på nästa tåg i erfarenheter och gå vidare med ännu stöttre insikt.. Och ännu mer säkerhet på hur min plan skulle se ut.. Att människor utifrån kommer och fullständigt slår i sönder en plan som va klar för mig, eftersom jag hade bestämt en annan väg.. Fick mig att vakna.. Det finns så mycket mer än de som alltid skriva i min blogg, bara en del av min vardag får plats i min blogg och jag har förstått efter dagens kommentar att många er känner igen sig i dettas livspuzzel. Jag har slutar att söka efter några svar.. Jag hade slutat att ens försöka och följde min plan som jag dock inte har skrivit något om, eftersom resan va väldigt känslig att skiva om, men min tanke va att dela med mig av den när den va i gång.. Nu va det inte meningen att jag skulle göra den resan själv... Och jag tack ödmjukast för de.. Jag tackar för insikter och för kärlek och vänskap som tog över och förde mig hit..


Tack för idag kära läsare.. 92 st bara idag när tittade för en stund sedan.. Tack för visat intresse för min blogg.. Tack för att ni lyfter mig och ifråga sätter mitt sätt att utrycka mig här.. En lärdom rikare...

Kärlek till er och tack för att ni finns! // Miee

Av marie75 - 6 januari 2015 18:44

Tack snälla ni för alla kommentarer idag här på min blogg.. Dock blev jag lite fundersam på din kommentarer kära Marie.. Jag vet att många av er har läst mina blogg länge.. Men en ska ni veta.. Att allt som skriva här är äkta.. Jag är äkta rakt igenom.. Jag vet att ni som läste min blogg för tre år sedan kan tycka att ni känner igen er i vissa saker.. Men vissa resor upprepar sig i mitt liv, men med en helt annan innebörd nu än vad jag upplevde då.. Mina resor har varit grymt jobbiga och slitsamma men de gör ju faktiskt att jag idag vet ännu mer vad som känns rätt idag.. Jag har bestämt olika resor och olika beslut beroende på hur resorna har blivit.. Jag har alltid levt med tron att livet har en mening och att ödet styr.... Mitt öde har dock förändras på vägen ett par gånger... Det har varit otroligt slitsamt och otroligt jobbigt att ta mig igenom mycket skit... Men jag har borstat bort de och löst problemen som har dykt på .. Som bloggaren har jag valt att dela med mig av min skit och lycka till er.. Jag har verkligen vänt blad och möts av människor mer kärlek. Jag är äkta och har valt att vara äkta...


// Miee

Av marie75 - 6 januari 2015 14:16

Jag hade bestämt mig.. Jag hade min resa klar och släppt taget om de som en gång varit.. Jag hade gått min egen väg. Jag trodde på kärlek vid första ögonkastet och jag trodde att jag älskade dig.. men lätt dig krossa mitt hjärta och mitt inre.. Och redan då bestämde jag att jag skulle hålla all distans till vad kärlek heter.. Jag drog mig undan gång på gång.. Varje gång någon ville komma in så sprang jag.. Jag sprang så fort jag kunde.. För mitt hjärta va krossat.. Jag bestämde mig för att sluta släppa in någon igen.. Jag ville inte att någon skulle klä av mig och ingen fick komma in där i mitt gömda rum.. Jag fick ofta höra att jag va en gåta som ingen kunde lösa i kärlek... Nu är gåtan löst.. Jag förundras av de som känns och jag förundras över att du tog en plats som ingen har kommit i närheten av.. Du öppnade dörren till mitt innersta rum.. Ett rum där ingen har öppnat.. Du sitter inne me en sanning som jag har varit liv rädd att möta.. Men jag möte en trygg och varm famn.. En famn som du har.. Denna vackra själ som förtrollade mitt hjärta och mitt andliga jag.. Ett samspel i Ödets väg.. Universum har en plan som är större än vi.. Två själar som har möts igen och resan är redan förutbestämd , och universum skapar våra möten med eller utan vår vetskap.. Det är vi som reser på vägen, men det är förutbestämt att vi skulle träffas igen.. Det är vi som har framtiden i våra liv och våra gauider och skyddsänglar har sätt till att vi skulle mötas igen..


// Linda-Marie

Av marie75 - 6 januari 2015 09:53

Telefonen har gått varm denna soliga och härliga morgon.. Och jag triggases i gång igen...



Jag får frågan hela tiden hur jag gör.. Hur jag gör för att behålla den positiva enegien levande inom mig. Jag samlar på människor som ger mig rätt känslor och rätt enegier, dom som inte ger mig de jag behöver, ger sig i väg på sina resor. Jag har gett mig själv en resa och jag har lärt mig att acceptera mig själv som jag är. Jag har lärt mig att älska mig själv. Att älska mig själv först. Att ge mig själv de där extra energierna. Att samla på människor som är på samma nivå eller som är på väg i sin resa.. Att inte låta andra människor sätta sig över dig! Du är värdefull och älskad för ingen annan är som du! Tyvärr så va jag tvungen att bryta mig loss när jag bestämt mig.. Smärtan att bryta sig loss är så otroligt tung att bära i början och rädslan kan skrämma livet av en... Men låt inte smärtan och rädslan övervinna över den styrkan du sitter inne me... Låt aldrig andra tala om för dig vad som är bäst för dig... Det är bara du som har svaret på dina frågor, genom att du lyssnar på din Magkänsla... där finns ditt svar... Alla måste någon gång gå ner och in för att dra bort rötterna. Rötterna ska dras bort i från den onda energierna och det är bara du som vet hur du ska läka igenom att göra detta.. Du är stark och du sitter inne me svaren.. Du kan och du är på rätt väg... Lägg inte energi på hur omvärden beter sig, och kanske inte ens accepterar din process i din nya utv... Allt handlar om räddslor och rädslor är de som äter upp din framtid.. Din framtid ligger i dina händer och det är nu förändringen ska läka dina sår.. Jag vet att resan är tuff och hård.. Men kärlek till livet och till dig själv är värt alla tårar och alla frågor som sakta börjar få svar.. Svaren vaknar sakta inom dig och du vet redan nu, vad som är bra för just dig. Börja samla på människor som lyfter dig istället för människor som vill hoppa och krossa och göra dig osäker och ännu värre till ett åtlöje... Det finns dom som valt att älska dig för den du är.. Kanske finns personerna där som ger dig rätt utrymme att låta dig gör din resa i lugn och ro. Kanske känner du dig en smula rädd för vad framtiden har att ge för du har en bild av något som har skrämt dig fram tills nu... Va inte rädd för att släppa taget om din smärta.. Va inte rädd för att låta någon annan älska dig för den du är.. Du är underbar precis som du är.. Utan en massa krav på att du ska vara på ett speciellt sätt så finns det människor som väljer att älska dig för att du är du! Att kunna växa tillsammans och va för sig... Att hoppa i sina egna skor krävs ett stort mod och en otrolig styrka och jag vet att du har både modet och styrkan.. Du har framtiden i din hand och det är du som är författaren till din egen livsbok.. Det är ditt liv.. Bara ditt och du väljer din väg.. Bara din egen väg.. Det finns alltid människor som finns på din väg.. Om du sträcker ut din hand så känner du vem som vill hålla om dig på din resa.. Vägen är öppen 2015 väntar på din förändring... Jag vet att alla klarar av detta eftersom jag fixade de.. Jag stod på pallen och tog emot ett pris... Priser är kärlek till mig själv och till omvärden.. Jag vet att tankens kraft tillsammans med magkänsla är de som gör att du vinner över dig själv. Du kan för du har styrkan att genomföra förändringen ...


// Miee

Av marie75 - 6 januari 2015 07:53

Godmorgon kära ni.. Nu är samarbetet mellan mig och Jesper klart. Jesper har startar en sida på fb som heter framsteg och från och med idag kommer jag att använda hans texter i min blogg :) Jesper och jag delar samma tanke och vi brinner för samma positiva anda...


Önskar er en skön och mysig dag .


Fånga dagen :)



Miee

Av marie75 - 6 januari 2015 01:25

Ängeln I Rummet -Eva Dahlgren



Det bor en ängel i mitt rum
Hon har sitt bo ovanför mitt huvud
Hon gör mig lugn
Och hon viskar till mig
Allt det jag säger dig

Det bor en annan i min kropp
Hon har den vackraste av själar
Hon är kärlek och hopp
Och hon berättar för dig
Hur mycket jag älskar dig

Det bor en ande vid min fot
Som blåser värme över huden
Det kittlar och du såg att jag log
Men när hon andas på mig
Är det för att du ska komma och värma dig

Och här är jag med allt det andra
Som gör en människa hel
Och jag hoppas
Jag hopppas att du orkar
Och att ängeln i rummet
Det är henne du ser



Smyger in med denna texten...

Ovido - Quiz & Flashcards