Alla inlägg den 5 januari 2015

Av marie75 - 5 januari 2015 22:16

Idag blev jag så himla glad.. Jag saknar min träning grymt mycke.. Och idag såg jag då äntligen ljuset i tunneln... Jag pajade ju min fot i somras och nu hände då detta.. Och jag kan säga efter att fått hem ett läkarintyg som talar om att min fot behöver 18 veckors rehab.. Gjorde mig riktigt rädd.. Men när jag nu då får till mig att min fot har läkt på 2 veckor som den varit gipsad i 9 är gör mig grymt lycklig! Jag har ett träningskort som ska börja användes så fort mitt gips är borta.. Jag ska börja med min Pw igen! Ska bli riktgt skönt att börja hos sjukgymnasten och få igång min träning på riktigt.. Jag mår faktiskt inte bra av att inte träna.. Men jag kan säga att mitt socker sug är helt borta och har varit väldigt länge och jag kan säga att det är absolut inget jag saknar.. Va på mc Donalds efter bian i lördags och jag saknar inte snabbmat ! Det händer väldigt sällan att jag nu mera hamnar på något av dessa ställen.. men det va faktist mysigt att avsluta bion med att äta trotts allt :) Barnen va hungriga..

Får se vilken träning jag väljer att börja med.. Jag saknar min kickboxning :) grymt mycket men tror att de är lite för hårt med tanken på att jag nog ska ta de lugnt i början.. Undrar om jag får till mig min mil att springa igen.. Underbara vår.. Som jag längtar efter dig!


// Miee

Av marie75 - 5 januari 2015 20:31

I

Idag har varit iväg och fixat en hel del på em... Smsen går varmt när ni ser att jag är hemma igen :) det planeras en hel del just nu.. Idag har jag beställa födelsedagspresent till mig själv :) Jag längtar grymt mycket till Mars! Bit för bit ska nu lägga sig på rätt plats.. Och puzzlet faller på plats! Nu är det dax att dra i trådarna och ni kan tro att efter jag fått reda på att jag är färdig läkt om 1:5 vecka då vågade jag börja roda i bitarna igen... Nu är det dax! Tack för ännu mer styrka efter att vi träffades i dag.. Jag är så tacksam för att du stöttar mig och hjälper mig att ro detta i land! Nu är det dax! Tack Patrik!


Nu önskar jag er alla en skön kväll.


Miee

Av marie75 - 5 januari 2015 13:23

Tack Andevärden och tack kära kollegier runt omkring kring mig för denna snabba läkningsprocess.. Läkaren va mäktigt imponera av min läkning.. Allt är helt perfekt och foten har lagt sig rätt och inte flyttat sig.. Läkaren ville till och med redan ta bort mitt gips idag, för jag behöver inte de för läkningsprocessens skull. Mina bilder för två veckor sedan va en kattastroff och idag såg de ut som foten hade läkt i 9 Veckor, foten är dock inte helt läkt och därför valde jag att behålla detta skydd ett tag till.. I 2 veckor har min fot läkt som på 9 veckor! Jag är så tacksam för detta mirakel ska ni veta.. En sten ramlade ifrån mitt oroliga inre.. Jag är så otroligt stark och har haft fokus på rätt energier och haft rätt styrka och framför allt rätt människor runt mig. Jag är än en gång så tacksam att du gav mig rätt styrka på sjukhuset och hemma hos er. Tack underbara du för att du finns! Starka tillsammans . Du har verkligen hjälp mig mer än du kan förstå. Du gav mig rätt styrka och trygghet och jag är så tacksam för att du finns! Tack vackra själ!

Nu ska jag njuta av denna glädjen och suga in alla positiva enegier som snurrar ifrån universum! Tack mina skyddas änglar och guider för att ni finns och hjälper mig på min väg! Jag är så tacksam. Älskar er!


// Linda-Marie - Miee

Av marie75 - 5 januari 2015 08:29

Godmorgon kära ni.. Sovit gott? Då kickstartar jag denna veckan! Känns lite obekvämt att ha sovit hemma igen.. Och hade väldigt svårt att somna i natt.. Men nu är jag vaken igen och måste hoppa upp för jag blir snart hämtad av sjukresor.. Ska tilllbaka till sjukhuset idag...

Jag är med i en hel del grupper på fb och inatt fastande jag i en diskution på en sida om autism.. Som pedagog förundras jag över en hel del hur okunnig personal får kalla sig på resurs eller personlig assistent.. Eller elevassistent... Det är ju faktiskt så att personalen ska ha rätt kunskap om och rätt utb annars så försvårar den fysiska pesonen för i detta faller för barnet på förskolan / skolan...Har även förstått att barnen som behöver en personal att följa ofta blir en extra personal i hela gruppen... Och jag blir helt förskräckt.. Diagnosen autism, adhd, Add, Down syndrow eller vad som, gör under lättar inte om det finns en extra personal... Detta gör mig oroligt ledsen att kommunerna fiflar bort " en diagnos " på detta sätter.. Ett barn med särskilda behov behöver en personal att följa för att diagnosen ska underlätta i vardagen . Finns inget att diskutera.. Jag ska kanske tacka jag till politiskt uppdrag iallafall och börja slåss för denna svaga grupp som folk sätter sig över och tror att dom vet hur de ska va... Kommunerna gör så fel .. Det handlar om en ända sak idag.. Och det är makt i pengar ... Kräk!


Önskar alla en skön Måndag

Kärlek till er / Miee

Av marie75 - 5 januari 2015 01:16

Tyst och stilla så skriver jag ännu ett nytt ilägg... De snurrar i huvudet och jag vet att jag Inte borde vara nervös.. men jag är de... Jag sträcker ut min hand imorgon och jag vet..

Nu ska krypa nära och sova gott.. Nu går jag in och stänger av och låter Andevärden ta över tills kl ringer snart... Två veckor sedan olyckan och nu ska jag tillbaka om några timmar.. till sjukhuset...


Miee

Ovido - Quiz & Flashcards