Direktlänk till inlägg 5 januari 2015

Varför?

Av marie75 - 5 januari 2015 08:29

Godmorgon kära ni.. Sovit gott? Då kickstartar jag denna veckan! Känns lite obekvämt att ha sovit hemma igen.. Och hade väldigt svårt att somna i natt.. Men nu är jag vaken igen och måste hoppa upp för jag blir snart hämtad av sjukresor.. Ska tilllbaka till sjukhuset idag...

Jag är med i en hel del grupper på fb och inatt fastande jag i en diskution på en sida om autism.. Som pedagog förundras jag över en hel del hur okunnig personal får kalla sig på resurs eller personlig assistent.. Eller elevassistent... Det är ju faktiskt så att personalen ska ha rätt kunskap om och rätt utb annars så försvårar den fysiska pesonen för i detta faller för barnet på förskolan / skolan...Har även förstått att barnen som behöver en personal att följa ofta blir en extra personal i hela gruppen... Och jag blir helt förskräckt.. Diagnosen autism, adhd, Add, Down syndrow eller vad som, gör under lättar inte om det finns en extra personal... Detta gör mig oroligt ledsen att kommunerna fiflar bort " en diagnos " på detta sätter.. Ett barn med särskilda behov behöver en personal att följa för att diagnosen ska underlätta i vardagen . Finns inget att diskutera.. Jag ska kanske tacka jag till politiskt uppdrag iallafall och börja slåss för denna svaga grupp som folk sätter sig över och tror att dom vet hur de ska va... Kommunerna gör så fel .. Det handlar om en ända sak idag.. Och det är makt i pengar ... Kräk!


Önskar alla en skön Måndag

Kärlek till er / Miee

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marie75 - 30 januari 2023 10:31


Hej kära ni . Jag har skapar ett nytt Instagram konto , gå gärna in där och följ mig eller ta en titt . Ljus och kärlek ~ Miee75 Amor_fati_vincit heter mitt öppna Instagram konto ...

Av marie75 - 19 februari 2022 21:57

Hej kära ni Tyvärr blev jag uppslukad av Covid en runda igen Frågan har kommit från en del håll ett tag , om jag som medial , kan starta en youtube kanal.. Många vet att jag arbetar på Sierska.se . Jag kommer att uppdatera vecka för vecka...

Av marie75 - 23 januari 2022 10:13


Godmorgon . Rensning av kyl och frys i går. Igår blev det zucchini pizza. Tog och rev ost och tog fram strimlad kalkon , tomatpuré och pizzakrydda . Nu vet jag inte om detta blev gott eftersom jag ff inte har någon smak . Vet inte heller om det lukt...

Av marie75 - 22 januari 2022 09:27

Godmorgon kära ni . Igår sov jag nästan bort hela dagen ? Ja behöver verkligen en energi kick av någonting . Alltså covid tar all min kraft och energi. Igår kväll så kände jag mig så fruktansvärt rastlös , för lite ångest när febern pendlar , ha...

Av marie75 - 20 januari 2022 10:13


Godmorgon kära ni . Ja då kom svaret från 1177 . Du har covid 19 . Åh ja? Skulle varit konstigt annars . Ännu en dag med huvudvärk och feber finns på morgonens agenda redan . Netflix, godmorgon:) Ja har tappat smak och lukt . Idag blev det täcket ...

Ovido - Quiz & Flashcards