Alla inlägg den 6 september 2014

Av marie75 - 6 september 2014 20:40

Jag har inte känt så här tidigare men jag tror jag är kär! Jag letar bil och har blivit oroligt kär i en bil! Tokigt men sant.. Jag hoppas att det blir äkta kärlek så han blir min :) Galet ;) Ja kan tyvärr inte titta åt något annat håll för jag ser bara denna bilen hela tiden :) 40 års krisen har redan landat hos mig, lite tidigt kanske men nu gäller det att jobba mycket så jag kanske till och med kan köpa denna skönhet kontant. Vem är det då jag har blivit så där förälska i? Jo han heter Leon X-perience och jag tänker ut och provköra den snart :)


/ Miee

Av marie75 - 6 september 2014 12:22

Alla har vi olika resor som vi ska varandra på! Igens resa går att jämföra med någon annans. Vi har olika kall i livet... Vi möter olika människor på våran resa för att resa tillsammans genom livet eller för att mötas av olika anledningar. Lärdomarna ligger där framför våra fötter..... Men en sak är säkert alla har inte samma tidtabell som dig! Du korsar vägen och plötsligt dyker någon upp som du redan tidigare har ett starkt band till och personen skakas om av detta mötet. Man går vidare för mötet va bara meningen att ni skulle utbyta de som hände där och då. Ni vandrar vidare på eran väg och tiden springer i väg i år. Plötsligt öppnas en ny väg och ni står där igen tillsammans öga för öga,men tiden är ändå inte rätt för livets väg har för långt avstånd mellan er. Puzzelbitarna är inte den sista lärdomen du ska ha med dig för att lärdomarna är inte tillräkligt många för att det är daxs för eran väg tillsammans. Ett steg i taget i trappan som gör att tiden kommer i kontakt med både hjärna och hjärta. Gamla och nya vänner möts och alla möten är meningen att du ska lära dig av. Du möter även människor på din väg där du förundras över deras sorgsna hjärta och den tunga rädslan de går och bär på... Stegen på denna mörka väg med hat och tunga ord som spottas ut så fort dom får en chans. Nästan en känsla av att njuta av någon annan misslyckas och inte kunna glädjas av någon annan lycka. Att inte kunna glädjas och dela glädjen med andra. Det är en hård väg att vandra vidare på. Att acceptera sig själv och våga bryta ett ont och särgat hjärta till ett hjärta med ljuset ifrån ett ljust inre. Att våga släppa in kärlek i sitt liv är att resa i sig. Att våga vara äkta och våga låta andra vara den dom är utan att sticka knivar i ryggen. Jag har varit fylld med rädslor och sorg. Jag har suttit fast i saker som har varit svåra att släppa för ryggsäcken har blivit som en trygghet att bära trotts en tung börda. Jag är tacksam att jag vågade öppna dörren till regnbågens färger som fyller mig med både ljus och kärkek. Jag vågade släppa taget om de tunga och nu finns det inga rädslor som skrämmer mig. Jag vägrar att se det negativa i allt och ser allt vackert som finns runt omkring mig och jag vågar leva och älska och jag vågar släppa in det vackra i mitt liv. För allt som är vackert fyller mitt hjärta med ännu mer liv !


Fånga dagen / Miee

Av marie75 - 6 september 2014 08:21

Godmorgon kära ni! Nu ser jag ljuset där i tunneln... Så underbart ! Det har varit intensivt och det har varit tungt och det har varit jobbiga dagar men jag har ett starkt inre som faktiskt inte många kan rubba på. Jag kan bli omskakad men ingen kan rubba min inre styrka! Det har varit fokus och det är fokus och jag vet att styrkan sitter i ryggmärgen på mig. Jag tackar änglarna för alla fjädrar ni har delat ut till mig när jag bad om eran hjälp! Hjälpen kom och jag förlitar mig fullt ut med att mina anhöriga och min familj på andra sidan ger mig de skydd och stöd, kärlek och sinnesro jag behöver Tack



Önskar alla en underbara dag

Fånga dagen / Miee

Ovido - Quiz & Flashcards