Alla inlägg den 14 december 2014

Av marie75 - 14 december 2014 12:01

1992... Fick jag frågan om jag ville gå in som kontakt person åt en tjej som jag kommit i kontakt med i mitt jobb på dagligverksamhet. Mitt svar blev ja direkt. På helgerna börjar vi göra en massa trevligt tillsammans mitt uppdrag höll jag på med i ca ett år. Där och då förstod jag att jag hade en speciell kärlek och känsla för personer med olika funktionsnedsättning. Jag fick ett nytt uppdrag som kommunen gav mig. Ett större uppdrag som jag blev så taggad till att ta! En utmaning med barn med Autism.. 3 st i samma familj! Nu va jag grymt nervös.. Men jag antog min utmaning tillsammans med en fantastisk tjej, Malin! Vi jobbade tillsammans och byggde upp en otroligt fin och bra miljö och struktur. Vi hade kommunen bakom oss och gjorde en otrolig spännande resa tillsammans. Under våran tid tillsammans så växte mitt intresse för barn och ungdomar med Autism.. Jag bestämde mig för att söka gymnasiet igen eftersom jag hoppat av. Hösten 1993 började jag barn och fritid med inriktigt på Barn och ungdomar med särskilt behov av stöd.. På mitt special arbete gjorde jag  en fördjupning i Autism.. Jag fick ännu en ny utmaning.. EP Kramper... Jag va så grymt nevös för dessa nickkramper , stora Kramper  och ev andnings uppehåll.. Men jag antog  utmaningen igen! Och jag blev grymt duktig på allt vad EP heter! Utmaningen blev även Sondmatning.. Och jag antog även den utmaningen.. Och jag blev grymt duktig på allt va de innebar utom när knappen gick i sönder och magsaften välde ut.. Men de va en erfarenhet som jag är så tacksam för... Jag antog många utmaningen med barnen  med mycket kärlek som fyllde mitt hjäta me så mycket kärlek. Jag är så tacksam för alla barn och undgomar jag möt igenom mina yrken. Jag har möt många fantastiska barn med så mycket kärlek. Jag har ett otroligt stora, och långa och många erfarenhet av ett liv som personal. Jag är så tacksam som personal på Lss, skola,särskola, avlasting och speciell skolor för barn med Autism.. Jag har lärt mig lagar och jag har lärt mig hur viktigt det är att ett barn har rättigheter  trotts sina diagnoser, så har alla barn lika värde och är värda att leva i harmonisk och trygg framtid , anpassad för deras behov. Idag är det slutet på 2014 och jag är på väg in i en värd av att fortsätta följa dessa barnen inom min förvaltning. Nu ska jag väcka upp alla mina minnen och lära mig nya saker och se värden på ett nytt och spännande sätt.. Jag har antagit min nya utmaning och jag är så taggad inför mitt nya uppdrag!

Tack till alla föräldrar och psykologer, föreläsare, Läkare Johan Lundgren i Lund som lärde mig otroligt mycket. Tack till alla fantastiska special pedagoger jag har träffat och har haft nära samarbete tillsammans med.  Tack för allt stöd på psyk när jag jobbade där och tack till Östersunds kommun som tog med på en ännu mer lärorik resa inom autism - adhd med dubbeldiagnos.. Tack för tiden som behandlingsassistent till alla jag mötte in en värd som va tuff och hård! Tack för tiden på avgiftningen.. Jag är tacksam för denna erfarenhet. Tack alla fantastiska assistenter jag har möt. Tack för alla tokiga  beslut som myndigheter har tagit, som vi  har varit tviunga att bestrida, beslut tagna ur ett maktberonde  som  vi har slagits för och vunnit över.. Nu öppnar jag mitt hjärta för ännu mer kärlek 2015 och ser framemot att öppna nästa dörr. Jag är redo och jag sitter redan på Tåget 2015 her i come :) // Miee

Av marie75 - 14 december 2014 07:33

Länge har jag tänkt att jag ska hjälpa till och börja hjälpa dig med den där förändringen som vi har pratat om du och jag. Igår beslutade jag att jag skulle ta kraften tillsammans med universum. Jag bad om hjälp och nu är förändringen i rullning. Jag tackar universum för kraften och styrkan. Jag tackar universum för att vi kommunicerar med rätt energier och att vi kan hjälpas åt att få rätt flöde i situationen, så att det vänder sig rätt för dig. Jag tackar universum för att ni hörde min bön. Jag tackar universum för att ni släpper in ett stabilt flöde. Tack! Tack ! Tack ! Jag är så tacksam!

// Linda-Marie

Ovido - Quiz & Flashcards