Alla inlägg den 12 januari 2019

Av marie75 - 12 januari 2019 08:32

Som Beronde terapeut ( Termin 2) så vet jag att julen har varit tuff för många

Jag vet att många har spelat bort stor summor pengar
Det finns spelberoende grupper och stödorganisation för anhöriga



Jag vet att som drogfri är det några som har hamnat i ett återfall , eller ff aktiv och vill göra en förändring . NA och AA har alltid ett möte i nära anslutning till din stad / eller kommun . Det finns även en hjälptelefon du kan ringa till.

Ja vet att det har jagats och kontrollerats som anhörig som har blivit medberoende i någons annans sjukdom . Det finns 12 Stegs möte för medberoende Na-anon och Al-Anon

Jag vet att många har kämpat med all julmat under julen och att sjukdomstillståndet har tagit över fullständig

Frisk och fri är en riksförening mot ätstörningar

Jag vet att många har ett pågående sex och relationsmissbruk . SLAA är för anonyma sex och Kärleksberoende

De finns även hjälp telefoner till en del av dessa så , gå in på respektive sidor

Du är aldrig ensam !!! De finns alltid hjälp och stöd som vet .

Lycka till ~ Miee

Ovido - Quiz & Flashcards